Relevantie van gamification voor internal audit
Arno Nuijten (rechts) overhandigt het rapport aan John Bendermacher, voorzitter van het IIA
Het besef dat gamification kan bijdragen aan internal audit is groeiende. In dit kader presenteren Erasmus School of Accounting & Assurance en het IIA het rapport ‘Bewust omgaan met het onbewuste. Over de relevantie van gamification voor internal audit.’ Voorzitter van het IIA John Bendermacher nam 4 januari als eerste het rapport in ontvangst.
Dr. ing. Arno Nuijten en prof. dr. Mark van Twist voerden in opdracht van IIA Nederland een verkenning uit over de relevantie van gamification voor internal audit. Binnen deze verkenning hebben de onderzoekers zich gericht op de zorgsector.
De opkomst van het fenomeen gamification roept uitdagende vragen op voor internal audit. Hoe kan gamification helpen bij de kerntaken van de internal auditor? Is gamification te verenigen met het serieuze karakter van de internal audit functie? Kunnen spelelementen compliant gedrag bij mensen in organisaties bewerkstelligen? Deze en andere vragen behandelen de auteurs in het rapport.
Het rapport is te downloaden vanaf onze site in het Nederlands en Engels. Wie een hardcopy wenst te ontvangen, kan een e-mail met adresgegevens sturen naar iia@iia.nl.